søndag 21. februar 2016

Fullt hus, og grønn bølge over Fana

Det må være ny besøksrekord da Fana hagelag avholdt sitt 2. hagelagstreff i 2016. Det er helt tydelig at økologisk dyrking i hagen var noe som interesserte mange da nærmere 100 besøkende fant veien til Fana kulturhus. Det er nok også mange som lengter etter å komme i gang med "haging", så hva kan da være bedre enn  å benytte en tirsdags kveld i februar, mens det ennå er kaldt og mørkt ute, til å samle kunnskap og inspirasjon, samt være sosiale med andre hageinteresserte.

Denne gangen var det Bodil Myklestad og datteren Mia fra Myklestad Plantegård i Blomsterdalen som fortalte om hvordan man dyrker spiselige planter med fokus på økologisk dyrking i kjøkkenhagen. På Myklestad Plantegård er allerede såing og spiring påbegynt innendørs. Gartneriet deres åpner i midten av april, og da skal blomster, urter og grønnsaksplanter være klare for salg.

Myklestad fremhevet at februar er en fin tid til å rydde i hagen, og forberede våren. Det er jeg helt enig i. Jeg for min del har ryddet i hagen i hele vinter. Jeg frykter sneglene langt mer enn jeg frykter frosten. Sneglene skal derfor ikke få mange steder å hjemme seg i min hage.

Denne gangen hadde Fana hagelag også besøk av Fanaposten som ønsket å skrive om et av Hordalands største hagelag, samt den grønne bølgen som skyller over Fanaområdet. Veldig kjekt at de ville skrive om det flotte hagelaget vårt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar